مراحل ساخت سوله خرپایی【همراه با هزینه هر مرحله 】

سوله خرپایی نوعی سوله است که با داشتن وزن کم استحکام بالایی دارد. سوله خرپایی از اعضای مثلثی که به یکدیگر متصل شده اند ساخته می شود. سوله های خرپایی سازه ای است که با کمترین مصالح و بیشترین مقاومت شناخته می شود که بزرگترین مزیت آن حذف ستون میانی و اجرا برای دهانه های بزرگ است. اجرای درست مراحل ساخت سوله خرپایی میتواند در روند کار سرعت بخشد و کمک کند تا در کمترین زمان ممکن ساخت سوله به اتمام برسد.

ساخت سوله خرپایی مراحلی دارد که اگر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید همه این مراحل را برای شما شرح داده ایم.

مراحل و روند ساخت سوله خرپایی

سوله های خرپایی سازه هایی هستند که با استفاده از اعضای افقی و عمودی و مورب و اتصال این اعضا به یکدیگر ساخته می شوند که این سختار طبق مراحلی پیش می رود که در ادامه مطلب این مراحل برای شما شرح داده شده است.

سوله ارتباطی شرکت ماد پسته ایران1. اخذ مجوز ساخت

بسته به اینکه سوله در شهرک صنعتی باشد و یا داخل محدوده شهری و یا محدوده روستایی و… باشد، باید نسبت به اخذ مجوز از مرجع صاحب صلاحیت اقدام گردد.

2. طراحی

ابتدا باید متناسب با نیاز پروژه یک طرح معماری طراحی و سپس سازه براساس طرح معماری مدلسازی و طراحی گردد.

3. دفترچه محاسبات

نهایتا پس از طراحی سازه،دفترچه محاسبات سازه جهت ارائه به مراجع کنترل کننده تهیه و در اختیار کارفرما قرار میگیرد.

4. خرید آهن آلات و متریال مصرفی در سوله

از روی نقشه های شاپ تهیه شده مقدار مصالح مصرفی استخراج و نسبت به خرید آنها طبق قرارداد با سازنده اقدام میگردد.

5. اجرای فونداسیون

معمولا در اجرای سوله ها اجرای فونداسیون بر عهده کارفرما بوده و قبل از نهایی شدن ساخت سوله باید فونداسیون اجرا شده و اطلاعات آن به دقت توسط نقشه بردار برداشت و با نقشه های اولیه مقایسه گردد.در صورت وجود مغایرت بین نقشه ها فونداسیون اجرا شده،اطلاعات فونداسیون اجرا شده به سازنده جهت اعمال در سازه ارسال میگردد تا سازه ساخته شده کاملا روی فونداسیون سوار گردد.

فونداسیون سوله خرپایی6. ساخت قطعات سوله در شرکت سوله سازی

براساس نقشه های شاپ،قطعات سوله در کارخانه و براساس شابلونهای تهیه شده انجام و ابتدا مونتاژ اولیه قطعات صورت میگیرد و پس از کنترل صحیح بدن ابعاد قطعات، جوشکاری نهایی و تکمیلی انجام میپذیرد.در مراحل جوشکاری،باید تست جوش نیز توسط آزمایشگاههای صاحب صلاحیت انجام و نتایج آن به مهندس ناظر و سرپرست پروژه اعلام میگردد تا در صورت وجود مشکل،بتوان در کارخانه نسبت به اصلاح آن اقدام نمود.

7. بارگیری تمام قطعات

قطعات سازه ای معمولا قطعات حجیمی بوده و در بیشتر اوقات حجم بار تعیین کننده می باشد تا وزن آن.در بارگیری باید به توالی ساخت قطعات نیز دقت گردد تا اگر قطعات در چند پارت ارسال میگردد،قطعات ارسال در پارتهای اول قابلیت مونتاژ باهم را داشته باشند و بتوان همزمان با ارسال نسبت به اجرای سوله در محل پروژه نیز اقدام نمود.

8. نصب سوله در محل

باید سعی شود تا نصب سوله در محل با حداقل عملیات جوشکاری در محل بوده و نصب با اتصالات پیچی انجام پذیرد تا کیفیت کار دچار مشکل نگردد.

9. دیوار چینی

پس از اتمام اجرای سازه،دیوار چینی سوله انجام می پذیرد.پوشش دیوار ممکن از مصالح آجری و یا ساندویچ پانل و یا پوشش ورقی باشد و با توجه به هرکدام از پوشش ها باید زیرسازی لازم برای نهار دیوار به سازه انجام گیرد.

10. پوشش سقف سوله

پوشش سقف سوله معمولا از نوع پوشش های سبک بوده و بیشتر از پوشش ورق یا پوشش ساندویچ پانل استفاده میشود.برای زیرسازی پوشش معمولا از پروفیلهای Z استفاده میشود.

هزینه هر مرحله از اجرای سوله

هزینه هر یک از مراحل بستگی به نوع مصالح و نوع فعالیت انجام شده متفاوت است و نمی توان برای هرمرحله مبلغ و قیمتی را مشخص کرد. اما شما میتوانید برای دریافت هزینه هر مرحله با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید یا از بخش استعلام قیمت نام و شماره تماس خود را برای کارشناسان ما ارسال کنید.

جمع بندی

اجرای سوله یک فرایند بسیار ساده نسبت به سایر ساختمانها داشته و فقط باید با دقت نسبت به اجرای مراحل مختلف ساخت اقدام گردد تا ارتباط لازم بین اجزای مختلف سوله شامل سازه و فونداسیون و سازه و پوشش سقف یا دیوار ایجاد گردد.این ارتباط جهت انتقال صحیح بار بین اجزا و عملکرد درست سازه بسیار حیاتی می باشد.