قیمت سوله سبک خرپایی【 استعلام قیمت امروز】1402

قیمت سوله سبک خرپایی به علت عوامل مختلفی متغیر است. عواملی مانند ابعاد سوله، مواد استفاده شده، پوشش‌ها، طراحی و نیازهای خاص مشتریان تأثیر زیادی بر قیمت دارند. همچنین، نوسانات قیمت مواد اولیه مانند فولاد و بتن نیز تأثیر قابل توجهی در قیمت نهایی دارند.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت دقیق سوله سبک خرپایی، با شماره های موجود در سایت تماس گرفته یا از فرم استعلام قیمت استفاده نمایید.

اختلاف قیمت سوله سبک خرپایی با سوله تیرورقی چقدر است؟

سوله های خرپایی،به دلیل وزن کمتر نسبت به سوله های تیرورقی،قیمت پاینتری دارند و از طرفی به دلیل دقت ساخت بالا در دهانه های زیر 20 مترو ارتفاع معمول هزینه بیشتری نسبت به سوله تیر ورقی خواهد داشت.بنابراین سوله های خرپایی در دهانه های بالای 20 متر اقتصادی می باشد.

موارد موثر بر قیمت سوله خرپایی

از جمله موارد موثر بر قیمت سوله می توان بر موارد زیر اشاره نمود:

  • دهانه سوله
  • ارتفاع سوله
  • وجود جرثقیل
  • منطقه احداثی
  • کاربری سوله

قیمت سوله سبک در سال 1402

بازه قیمت سوله خرپایی در سال 1402 از 1،400،000 تومان (یک میلیون و چهارصد هزار تومان) به ازای هر مترمربع تا 2،000،000 (دو میلیون تومان) می باشد

چند نکته مهم تاثیرگذار در قیمت سوله

  • قیمت مصالح

قیمت مصالح یکی از اصلی ترین پارامترهای تاثیر گذار بر انتخاب نوع سازه می باشد.

  • ابعاد سوله

ابعاد سوله شامل عرض،طول و ارتفاع از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سوله می باشد.هرچه عرض و ارتفاع بیشتر باشد،قیمت نیز افزایش می یابد.

  • وزن سوله

وزن سوله وابسته به عوامل مختلف که در بالا اشاره شد می باشد.در صورتی که محاسبات سوله به درستی و با اعمال موارد اقتصادی در طراحی نباشد، باعث میگردد تا اجرای سازه غیر اقتصادی شده و باعث تحمیل هزینه های زیاد به کارفرما میشود.

  • محل ساخت سوله

به دلیل بارهای متفاوت برف و باد در مناطق مختلف کشور،محل ساخت تاثیر بسیاری در طراحی سوله ها خواهد داشت.

  • نوع مصالح سقف

مصالح سقف به دلیل تاثیر در وزن سوله،می تواند در وزن سازه تاثیرگذار باشد.ولی درکل استفاده از سیستم های سقف سنگین در سوله ها متداول نبوده و توجیه اقتصادی ندارد.در بین پوشش های سبک نیز تفاوت چندانی در وزن وجود نخواهد داشت.

چند نکته مهم برای جلوگیری از ضرر مالی

1- نوسان قیمت

به دلیل وجود نوسانات قیمت مصالح فلزی در کشور و تاثیر بسزای قیمت مصالح در قیمت سوله،معمولا پیشنهاد میگردد جهت جلوگیری از مشکلات حاصل از نوسانات قیمت، کل مصالح مصرفی در ابتدای شروع کار خریداری شده و در محل کارخانه دپو گردد.نهایتا در زمان تحویل،باسکول مصالح ورودی به کارخانه و باسکول سوله ساخته شده مقایسه و مابالتفاوت آن براساس قیمت مصالح قرارداد تسویه گردد.

2- قیمت های خیلی پایین

یکی از مشکلات موجود در باز سازه های صنعتی،بعضا اعلام قیمتهای بسیار پایین می باشد که گاها به دلیل عدم طراحی سوله براساس شرایط و منطقه احداثی،باعث وزن پایین سوله و نهایتا سازه غیر فنی میگردد.

3- داشتن دفترچه محاسبات

یکی از نکات مهم در سازه های صنعتی که معمولا توجه چندانی به آن نمیشود،توجه به انجام کامل فرایند طراحی و درخواست دفترچه محاسبات از شرکت سازنده می باشد که باعث میگردد تا کارفرما مستندات پروژه را داشته و بتواند نسبت به کنترل آن توسط مهندسین صاحب صلاحیت اقدام نماید.

4- ذکر قیمت تمام قطعات سوله

بسیار مهم می باشد که در قیمت های ارائه شده توسط سازنده ذکر گردد که این قیمت شامل چه مواردی از ساخت سوله می باشد. مثلا آیا پوشش سقف در قیمت لحاظ شده یا خیر. مثلا قیمت فونداسیون در قیمت درج شده یا خیر و… در این صورت کارفرما می تواند راحت تر نسبت به مقایسه قیمتها اقدام نموده و سازنده مورد نظر خود را انتخاب نماید.

مزایای سوله سبک خرپایی

در سوله های خرپایی به دلیل استفاده بهینه از مصالح باعث میگردد در استفاده از مصالح فولادی که جزء ذخایر معدنی کشور بوده و محدود نیز می باشد صرفه جویی گردد. در کنار آن قیمت مناسب پروژه باعث توجیه اقتصادی بیشتر برای کارفرما میگردد و در نهایت وزن سبک باعث اجرای راحت و سریع پروژه میگردد.

استعلام قیمت سوله سبک خرپایی

شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت سوله خرپایی روی دکمه استعلام پایین صفحه کلیک کرده و فرم مربوطه را پر کرده و ارسال  نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

کلام آخر

یکی از مهم ترین بخش های ساخت و احداث سوله های سبک خرپایی مدیریت هزینه تمام شده آن است. قیمت سوله خرپایی سبک همانطور که اشاره شد به عوامل مختلفی بستگی دارد و تغییر این موارد می تواند به کاهش یا افزایش هزینه نهایی آن منجر شود.

در این مطلب از متروپل برای شما گفتیم که چه عواملی می توانند تعیین کننده هزینه احداث سوله سبک خرپایی شوند و از چه طریقی می توان از ضرر های مالی جلوگیری کرد. اگر سوالی و نظری در مورد قیمت سوله سبک خرپایی دارید حتما در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.