ویلا سازی

ویلا به ساختمانی گفته میشود که از چهار طرف به بیرون نما داشته باشد. معمولا ویلا ها را در اطراف شهر و ییلاق ها در مکان های بسیار ارام که سکوت بسیاری دارد میسازند و هدف از ساخت دوری از هیاهوی و شلوغی و الودگی هوا شهرهای بزرگ میباشد. با پیشرفت تکنولوژی و جوامع هر چه بیشتر نیاز به داشتن تعطیلاتی آرام احساس می شود و به همین خاطر ویلا و ویلاسازی بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

شرکت اروم متروپل غرب با  تیم  بسیار حرفه ای و کار بلد اقدام به ساخت و طراحی ویلای مدرن، ویلای کلاسیک مطابق با سلیقه ها و علاقه های شما کرده و تمام اصول ساخت ویلا و اجرای آن را برای داشتن یک ویلای امن، شیک و جذاب، رعایت می کند.

تیم معماری این شرکت در طراحی ویلا های شما از به روز ترین اتود معماری و آلترناتیو های متنوع استفاده خواهند کرد.و همچنین تیم سازه با بکار گیری از به روز ترین روش های نوین از جمله (دال های مجوف با قالب های ماندگار و غیر ماندگار، و……) در راستای اقتصادی و سبک سازی سازه شما اقدام خواهند کرد.

تیم تاسیسات این شرکت با بهره گیری از قابلیت هوشمند سازی، ویلای شما را به یک ویلای کاملا هوشمند تبدیل می کند تا همه وسایل خانه خود را تنها با یک کنترل مدیریت کنید.

معماری مدرن

معماری مدرن یک جنبش معماری و طراحی جهانی است که در 1920 به عنوان پاسخی به صنعتی شدن سریع و تغییرات اجتماعی ظهور پیدا کرد. مدرنیسم نظم و مسائل جهانی را در معماری دنبال می کند و مواد و مصالح جدید و تکنولوژی پیشرفته را به کاربرده و سبک ها و ایده های تاریخی، سنتی و قدیمی را رد می کند. مدرنیسم تاکید بر عملکرد، سادگی، عقلانیت، ایجاد اشکال جدید مطابق با رویکرد های زیبایی شناختی جدید دارد.

این رویکرد زیبایی شناختی جدید منجر به ساخت ساختمان های مدرن با خطوط واضح و تمیز، اشکال هندسی ساده، شکل های مکعبی، سقف های مسطح، فضای داخلی باز و انعطاف پذیر شده است که متناسب با همه ملیت ها و فرهنگ ها می باشد.

ویژگی های ویلای مدرن

  • ترکیبات نا متقارن
  • استفاده از اشکال مکعبی یا استوانه ای
  • سقف مسطح
  • فقدان گچبری ها و زرق و برق
  • گرایش به رنگ سفید یا کرم
  • پنجره های بزرگ
  • طرح های باز و آشکار

ویلاسازی مدرن

معماری کلاسیک

معماری کلاسیک گونه ای از معماری است که از عناصر برگرفته ار معماری دوره کلاسیک روم و یونان تشکیل شده است.

سبک های معماری زیادی از معماری کلاسیک الهام گرفته اند و این مساله باعث شکل گیری باز زنده سازی هایی مانند معماری نئو کلاسیک از میانه قرن 19 و طرح های یونانی در قرن بیستم شد. اکثر سبک های معماری که پس از رنسانس در اروپا زاده شده اند جزء معماری کلایک محسوب می شوند.یکی ار  نمونه های بارز به کار رفته معماری کلاسیک در ایران را می توان کاربرد نمای رومی در منازل سطح شهر و ادارات قدیمی کشور کشور ما نام برد.

ویژگی های ویلای کلاسیک

در طراحی ویلای کلاسیک از المانهای سنتی و رومی، تخت جمشید و … استفاده می شود.این سبک معماری تجملی، فاخر و در عین حال پرهزینه می باشد. بسیاری ار طراحان و آرشیتکت ها در استفاده از المان های سبک کلاسیک به طور خلاقانه عمل می کنند و گاها با استفاده از متریال هایی چون آجر سعی در خلق آثار جدید و تلفیقی هستند. استفاده از نورپردازی در ویلای کلایسک در ارتقا زیبایی آن نقش مهمی دارد.

ویلای کلاسیک

محوطه سازی ویلا

امروزه یکی از معضلات بزرگ شهرها پدیده وارونگی و آلودگی هوا می باشد که یکی از راه های مقابله با این آلودگی ها در نظر داشتن و به وجود آوردن محوطه فضایی سبز (محوطه سازی) در اطراف ساختمان و محوطه سازی ویلا می باشد.

ویژگی محوطه سازی

  • استفاده از گیاهان متنوع و گوناگون
  • استفاده ازآلاچیق، آبنما، استخر، گل کاری و باربکیو
  • جانمایی و آرایش گل و گیاهان در موقعیتی مناسب
  • ایجاد فضای دلنشین، روحیه بخش و جذاب

نمونه محوطه سازی اجرا شده توسط شرکت اروم متروپل غرب

سازه در ویلاسازی

در ویلاسازی می توان انواع سازه های متداول را مورد استفاده قرار داد. انتخاب نوع سازه در ویلاسازی وابستگی بسیار زیادی به طرح معماری ویلا دارد. عواملی چون دهانه ها، بازشو ها، تفاوت در سقفها، پیشامدگی ها، و کنسولها در انتخاب و طراحی سازه تاثیر گذار می باشد.

انواع سازه های پرکاربرد در ویلاسازی

قاب خمشی با سقف تیرچه و بلوک

این نوع سازه بیشتر با ویلاهای کوچک با دهانه های تا 6 متر بیشتر کاربرد دارد و انعطاف این نوع سازه در ستون گذاری، دهانه، و میزان کنسول بسیار کم بوده است. بنابراین در این نوع سازه طراحی ویلاهای با معماری خاص امکان پذیر نمی باشد.

قاب خمشی با سقف دال مجوف

در این نوع سقف امکان اجرای دهانه های بزرگتر تا 10 متر و امکان اجرای کنسول ها تا 2.5 متر وجود دارد ولی در این نوع سازه در زمینه ستون گذاری نامنظم و بازشو های سقف ها محدودیت هایی وجود دارد.

قاب خمشی با سقف پیش تنیده پس کشیده

در استفاده از این نوع سازه در ویلا سازی امکان استفاده از دهانه های بیش از 10 متر و کنسول تا 7 متر وجود دارد و همچنین امکان اجرای باز شو های نامنظم، ستون گذاری نامنظم نیز وجود دارد.این نوع سازه بسیار برای ویلاسازی مناسب بوده و انعطاف بسیاری در معماری دارد.

سازه فلزی

برای استفاده از سازه فلزی در ویلاسازی بهتر است از قاب خمشی استفاده گردد. چون در قاب مهاربندی محدودیت های معماری بسیاری وجود دارد که مناسب ویلا سازی نمی باشد. سازه فلزی در مقایسه با سازه بتنی از سرعت اجرای بیشتری برخوردار است.فقط هزینه اجرای آن نسبت به سازه بتنی بیشتر می باشد.

خدمات شرکت اروم متروپل غرب

طراحی و اجرای معماری ویلا براساس متدها و سبک های مختلف طراحی

طراحی و اجرای سازه ویلا با انتخاب بهترین و اقتصادی ترین سازه براساس طرح معماری(سقف پیش تنیده، سقف دال مجوف)

طراحی و اجرای محوطه ویلا،شامل فضاهای سبز،زمین بازی، استخر و … .

طراحی و اجرای استخر ویلا، شامل استخرهای پوشیده و باز

طراحی و اجرای کنترل هوشمند ویلا با استفاده از بهترین برندهای جهانی.

[gsf_heading]

پروژه های مرتبط

[/gsf_heading][gsf_projects category=”%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c” portfolio_per_page=”6″ portfolio_animation=””]